Retourner


Bienvenue chez BESA slotenspeciaalzaak! Nous nous efforçons de nous assurer que vous êtes satisfait de votre achat, mais nous comprenons qu'il peut y avoir des moments où vous souhaitez retourner un produit. Sur cette page, vous trouverez notre politique de retour pour rendre le processus aussi fluide que possible.

Découvrez ici comment fonctionne le processus de retour, si vous pouvez retourner un ou plusieurs produits, et comment emballer correctement votre produit pour un retour sans encombre. Découvrez également comment initier un retour, quels délais s'appliquent, et les éventuels frais associés au retour de votre colis.

De plus, nous fournissons des réponses aux questions fréquemment posées. Pour toute autre question concernant votre commande, vous pouvez contacter notre service client par e-mail à  klantenservice@besa-sloten.be

BESA slotenspeciaalzaak

​Rodeheide 86
          ​3980 Tessenderlo
          ​België

​+32 13 67 29 34
        ​+32 13 22 90 48

​info@besa-sloten.be

Vous pouvez toujours retourner (une partie de) votre commande. Nous vous demandons cependant de renvoyer les produits non utilisés et dans leur emballage d'origine. Veuillez annoncer votre retour via notre formulaire de retour, que vous trouverez sous "Comment annoncer mon retour ?".

Les frais de retour sont à votre charge, sauf dans les cas où nous avons commis une erreur dans votre commande ou livré le mauvais article. Si nous recevons les produits retournés endommagés ou incomplets, nous nous réservons le droit de facturer des frais. Ces coûts seront déterminés par BESA Slotenspeciaalzaak à notre discrétion et de manière raisonnable. Nous examinerons chaque cas individuellement.

  ​Vul het retourformulier in en druk op versturen.

  ​Uw retouraanvraag wordt verwerkt en u ontvangt een bevestiging en retourlabel per e-mail.

  Print de retourbevestiging en retourlabel af.​

  ​Pak de producten degelijk en correct in volgens de opgegeven richtlijnen en stop de retourbevestiging bij in de doos.

  Breng uw pakket binnen bij een UPS Acces Point naar keuze. Via de Locatiezoeker UPS Acces Point kan je eentje in jouw buurt kiezen.

  ​Je pakket komt binnen bij BESA slotenspeciaalzaak en wordt gecontroleerd door onze logistieke diensten.​

Wij raden u aan om de producten zoveel als mogelijk compleet en onbeschadigd te retourneren, in de originele verpakking, etc. Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.


Je verpakte product(en) kan je verzenden in de doos waarmee je, je bestelling ontvangen hebt of een andere stevige doos die je stevig en voldoende opgevuld, zodat de goederen niet kunnen rond bewegen in de doos en/of beschadigd kunnen raken. Daarna sluit je de doos goed af.

Om je retourzending snel te laten verlopen, meld je deze aan met onderstaand retourformulier.

Ik aanvaard de termen rond het retourbeleid van BESA BV slotenspeciaalzaak.
Splits e-mailadressen met een komma.

Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag na de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden, recht van herroeping. Je kan je bestelling dan zonder opgave van reden terugsturen (de kosten voor het terugsturen betaal je zelf). Van zodra je recht van herroeping aan BESA gemeld hebt, begint er een nieuwe termijn van 14 kalenderdagen te lopen waarbinnen je de artikelen kan terugsturen.

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, behalve in gevallen waarin wij een fout hebben gemaakt bij de bestelling of een verkeerd artikel hebben geleverd. Goed om te weten is dat de retourkosten automatisch in mindering worden gebracht van je creditnota. Als je ervoor kiest om je retourzending af te geven bij een UPS Access Point, hoef je verder helemaal niets te betalen.


  1.  Voor de kleine pakketten (geen meerpuntsloten, pakketten langer dan 100cm) zijn de retour- en administratiekosten die hiervoor aangerekend worden voor de consument en bedragen € 14,99 excl. BTW. Dit wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van je bestelling.
  2. Voor de grote pakketten, bv. meerpuntsloten of waarbij het pakket langer is dan 100cm. zijn de retour- en administratiekosten die hiervoor aangerekend worden voor de consument en bedragen € 24,99 excl. Dit wordt in mindering gebracht op het totaal terug te ontvangen bedrag van je bestelling.


Si vous choisissez de gérer le retour vous-même avec une société de transport de votre choix et de le renvoyer à l'adresse suivante: Besa Slotenspeciaalzaak, Rodeheide 86, 3980 Tessenderlo, Belgique, des frais administratifs de 4,13 € hors TVA seront facturés. Vous devez suivre correctement les instructions de la société de transport que vous avez choisie, et les frais de port associés seront entièrement à la charge du consommateur.  


Artikelen die gebruikt, beschadigd, geopend of onvolledig zijn, kunnen teruggestuurd worden. Echter zal BESA in dit geval een schadevergoeding van de consument kunnen eisen die overeenstemt met de waardevermindering die het goed ondergaan heeft.


  1. Voorbeeld: indien de consument een artikel terugstuurt zonder de originele verpakking, kan Besa hiervoor een kleine schadevergoeding aanrekenen, nl. de waarde van een nieuwe verpakking.
  2. Voorbeeld: indien de consument een artikel zodanig beschadigd terugstuurt dat het onverkoopbaar geworden is, dan mag Besa het volledige aankoopbedrag als waardevermindering aanrekenen.


De waardevermindering die Besa aanrekent zal steeds overeenstemmen met de waardevermindering die het artikel ondergaan heeft. Deze kosten zullen door BESA Slotenspeciaalzaak naar eigen beoordeling en op redelijke wijze worden bepaald. Dit zullen wij dus geval per geval bekijken.


Artikelen die speciaal voor de klant zijn gemaakt volgens specificaties van de klant (bijvoorbeeld: een speciale maatvoering, specifieke RAL-kleur, etc.), kunnen wij niet aanvaarden als retour.

Ja, dat kan! Onze winkel is geopend op maandag tot en met donderdag van 08u00 tot en met 17u00 en vrijdag van 8u00 tot en met 16u30.
Je kunt je pakketje dan langsbrengen bij onze slotenexperts aan de balie in onze winkel.


 We doen er echt alles aan om productinformatie op onze website zo goed en volledig mogelijk weer te geven. Desondanks een zo juist mogelijke productinformatie en een uitgebreide filtersysteem gebeurt het ongewild al eens dat je een verkeerd artikel en/of maat besteld. Mocht dit artikel niet aan je verwachtingen voldoen, kan het binnen 14 dagen na ontvangst worden geruild voor een ander artikel of een andere maat. Even goede vrienden. 


Heb je ondanks de uitgebreide uitleg voor het correct opmeten van de maten bij een slot, toch problemen om deze op te meten, mag je steeds telefonisch contact opnemen op +32 13 67 29 34 of bent je welkom in onze winkel voor een omruiling op volgend adres Rodeheide 86, 3980 Tessenderlo.


De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij er door ons sprake is van een onjuiste levering. Indien wij de retourzending beschadigd of onvolledig ontvangen, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden naar inzicht van Besa slotenspeciaalzaak en naar redelijkheid bepaald.


We doen ons best en zorgen er steeds voor om jouw bestelling in perfecte staat op te sturen. Er kan wel eens iets verkeerds lopen. Als je het verkeerde product hebt ontvangen of als één van de items in jouw bestelling defect is, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst en we zullen zo snel mogelijk een oplossing vinden. In dit geval is de terugzending uiteraard op onze kosten.



​Vind een UPS Access Point in mijn buurt